Tematem naszej pracy jest zaprojektowanie pojazdu typu quad. Aby dokonac tego solidnie dokonalismy podzialu prac:
Adam - Uklad kierowniczy i uklad hamulcowy
Karol - Konstrukcja nosna i zawieszenie
Piotr - Uklad napedowy
Krotko i zwiezle na temat:
Pojazd czterokolowy przeznaczony do jazdy w trudnym terenie
Napedzany silnikiem 4-cylindrowym z motocykla Kawasaki KZ400-J o pojemnosci 400cc, mocy 32kW (43KM) przy 10500obr/min oraz momencie obrotowym 35Nm przy 8500obr/min
Skrzynia biegow rowniez z w/w motocykla z 6 przelozeniami oraz sprzeglem wielotarczowym mokrym
Przeniesienie napedu na kola tylne (staly naped na dwa kola) za pomoca lancucha oraz dwoch kol zebatych (tylne kolo zebate jak najwieksze, ktore damy rade zastosowac aby zanizyc predkosc obrotowa kol a zwiekszyc przekazywany moment)
Rama wykorzystana z w/w motocykla z wylaczeniem widelca przedniego oraz wahacza tylnego
Rama przedluzona w strone przodu i wzmocniona przy uzyciu profili stalowych 30x30x2 polaczonych metoda spawania
Zawieszenie kol przednich niezalezne, na wahaczach poprzecznych, zawieszonych w tulejach metalowo-gumowych i wzmocnionych amortyzatorami o regulowanej twardosci
Zawieszenie kol tylnych na wahaczu wzdluznym, mocowanym w miejscu oryginalnego wahacza motocykla, zawieszonym na dwoch lozyskach igielkowych i wzmocnionym przy uzyciu dwoch amortyzatorow
Wal napedowy tylny z przyspawanymi na stale dwoma piastami pod kolo zebate oraz tarcze hamulcowa, zamocowany w dwoch zespolach lozyskowych wahliwych z mimosrodowy zaciskiem walu
Kola przednie oparte na felgach od Fiata 126p 12-calowych o szerokosci 4-cali wyposazone w quadowe opony terenowe waskie
Kola tylne oparte na felgach od lawety 12-calowych o szerokosci 7-cali wyposazone w quadowe opony terenowe szerokie
Piasty kol tylnych mocowane do walu napedowego z uzyciem stozkowych polaczen z nakretka zabezpieczona przed odkreceniem
Uklad kierowniczy zbudowany ze zwrotnic od Fiata 126p zamocowanych w tulejach metalowo-gumowych, drazkow kierowniczych o regulowanej dlugosci osadzonych w przegubach kulistych, walu kierowniczego (prawdopodobnie przegubowego) laczacego bezposrednio drazki kierownicze z kierownica motocykla
Uklad hamulcowy osi przedniej oparty na hamulcach bebnowych Fiata 126p uruchamianych hydraulicznie za pomoca noznego hamulca z wykorzystaniem pompy hamulcowej od Fiata 126p
Uklad hamulcowy osi tylnej zbudowany z hamulca tarczowego wraz z zaciskiem, pochodzacego z w/w motocykla, uruchamianego hydraulicznie z dzwigni na kierownicy
Uklad elektryczny bedzie pochodzil w calosci z motocykla jednak zostanie poddany koniecznym modyfikacjom